ØKA2010 Bacheloroppgave
- Studiepoeng15
- Undervisningssemestre2025 Vår
- UndervisningsspråkNorsk
- UndervisningsstedLillehammer
Studentene skal skrive en bacheloroppgave individuelt eller parvis. Oppgaven skal bygge på studentenes samlede læringsprosesser knyttet til teori og praksis. De skal i oppgaven vise at de har evne til å vurdere yrkesrelaterte problemstillinger og/eller anvende viten fra studiets kunnskapsområde. Forskjellige tilnærminger er mulig. Oppgaven kan være rent akademisk/"forskningsmessig" orientert, den kan være mer konsulentpreget, eller oppgave som tar for seg fenomenet nyetablering.
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:
Studenten
- kan forklare aktuelle økonomisk-administrative teorier og modeller knyttet til et FoU-prosjekt/«konsulentoppdrag»
- kan beskrive tidligere FoU-arbeider knyttet til et FoU-prosjekt/«konsulentoppdrag»
Studenten
- kan formulere, planlegge og organisere forsknings- og utredningsarbeider/«konsulentoppdrag»
- kan anvende relevante analysemetoder
- kan reflektere over analyseresultater
- behersker skriveprosessen og har en «moden» språkføring
Studenten
- har innsikt i vitenskapelig redelighet og forståelse for etiske problemstillinger ved FoU-arbeider/«konsulentoppdrag»
- kan utføre lignende prosjekter/FoU-arbeider/«konsulentoppdrag» på en tilfredsstillende måte (i senere jobbsituasjoner), selvstendig eller i samarbeid med andre
- kan presentere og reflektere over andres FoU-arbeider/«konsulentoppdrag» (som er relevant i senere jobbsituasjoner)
Bacheloroppgaven skal som hovedregel skrives i gruppe på to-tre studenter. Etter søknad kan oppgaven i enkelttilfeller skrives individuelt. Bacheloroppgaven kan skrives på norsk (nordisk) eller engelsk. Ved bacheloroppgaven står alle deltakerne i gruppa ansvarlig for alt innhold i den skriftlige oppgaven.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Oppgave | ECTS - A-F | Gruppe (2 - 3) | 1 Semester |
| 100 |