2PRO201 Programmering II
- Studiepoeng10
- Undervisningssemestre2024 Vår
- UndervisningsspråkNorsk/Engelsk
- UndervisningsstedHamar
- Forkunnskapskrav
Anbefalt: 2PRO101-Programmering I eller tilsvarende
Sentrale tema:
- objektorientert programmering: innkapsling, arv, polymorfi
- templates
- statisk og dynamisk minne
- exception handling
- introduksjon til en spillmotor
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte
Studenten
- har kunnskap om sentrale begreper i objektorientert programmering
- har kunnskap om objektorienterte arbeidsmetoder og utvikling
- har kunnskap om utvikling og testing av et dataspill
Studenten
- har ferdigheter i objektorientert programmering, utvikling og bruk av klasser, og bruk av relevante utviklingsverktøy for testing og feilsøking
- kan lage et dataspill i en tverrfaglig gruppe
Studenten
- kan identifisere og løse problemer ved hjelp av objektorientert programmering i et relevant verktøy
- kan planlegge et prosjektarbeid i en tverrfaglig arbeidsgruppe
- kan begrunne faglige valg i utviklingsprosessen
Emnet er lagt opp som en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvinger, selvstudium og veiledning.
- 3-5 individuelle og gruppebaserte oppgavebesvarelser
- deltagelse i undervisning i henhold til undervisningsplanen
Obligatoriske arbeidskrav som er bestått er kun gyldig i 12 måneder. Studenter som ønsker å ta opp eksamener etter 12 måneder, må bestå de obligatoriske arbeidskravene på nytt ved neste ordinære gjennomføring av emnet.
Vurderingsordning | Karakterskala | Gruppe/individuell | Varighet | Hjelpemidler | Andel | Kommentar |
---|---|---|---|---|---|---|
Hjemmeeksamen | ECTS - A-F | 48 Time(r) |
Pensum
Ingen pensumliste tilgjengelig for dette emnet