2PRO201 Programmering II

    • Studiepoeng
      10
    • Undervisningssemestre
      2024 Vår
    • Undervisningsspråk
      Norsk/Engelsk
    • Undervisningssted
      Hamar
    • Forkunnskapskrav

      Anbefalt: 2PRO101-Programmering I eller tilsvarende

Emnets innhold

Sentrale tema:

  • objektorientert programmering: innkapsling, arv, polymorfi
  • templates
  • statisk og dynamisk minne
  • exception handling
  • introduksjon til en spillmotor

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om sentrale begreper i objektorientert programmering
  • har kunnskap om objektorienterte arbeidsmetoder og utvikling
  • har kunnskap om utvikling og testing av et dataspill
Ferdigheter

Studenten

  • har ferdigheter i objektorientert programmering, utvikling og bruk av klasser, og bruk av relevante utviklingsverktøy for testing og feilsøking
  • kan lage et dataspill i en tverrfaglig gruppe
Generell kompetanse

Studenten

  • kan identifisere og løse problemer ved hjelp av objektorientert programmering i et relevant verktøy
  • kan planlegge et prosjektarbeid i en tverrfaglig arbeidsgruppe
  • kan begrunne faglige valg i utviklingsprosessen
Arbeids- og undervisningsformer

Emnet er lagt opp som en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvinger, selvstudium og veiledning.

Arbeidskrav
  • 3-5 individuelle og gruppebaserte oppgavebesvarelser
  • deltagelse i undervisning i henhold til undervisningsplanen

Obligatoriske arbeidskrav som er bestått er kun gyldig i 12 måneder. Studenter som ønsker å ta opp eksamener etter 12 måneder, må bestå de obligatoriske arbeidskravene på nytt ved neste ordinære gjennomføring av emnet.

Vurdering
  • 48-timers hjemmeeksamen
Vurderinger
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
Hjemmeeksamen
ECTS - A-F
48 Time(r)
Fakultet
Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi
Institutt
Institutt for spillutdanninger - Spillskolen