64TK59C Pommelieren 2
Emnefakta
- FagområdeGrøne og gastronomiske utdanningar
- Studiepoeng10
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.1
- StudiestadHjeltnes
- StudieprogramPommelier
- Startsemester2024 Vår
Om emnet
Sensorikk 2 (4 stp)
Mat og sider 2 (3 stp)
Verdiskaping ( 3 stp)
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om ulike sensoriske metodar og analyser
- har kunnskap om kjemiske komponentar i sider og deira rolle i smaksbilde
- har innsikt i samanlikningsgrunnlaget mellom sider og andre alkoholholdige drikker
- har kunnskap om ulike norske siderprodusentar og deira produkt
- har kunnskap om norsk og internasjonal siderkultur
- har grunnleggande økonomikunnskap relevant for fagområdet
- har kunnskap om vertskapsrolla og pommelierens rolle i ei god måltid- og serveringsoppleving
Ferdigheter
Studenten:
- kan differensiere ulike sidrar ut frå region og råstoff
- kan kjenne att avvik og feil i sider
- kan planlegge og gjennomføre smakingar med bruk av ulike sensoriske metodar
- kan sette saman drikkekart og menyar
- kan bruke faglege eigenskapar til å identifisere ein kundegruppes behov og ta rette val ift. til vertskap og servering
- kan reflektere over og sjå samanheng mellom pris og betalingsvilje hos ulike kundesegment
Generell kompetanse
Studenten:
- kan delta i diskusjonar kring, og forstår yrkesgruppa si rolle i vertskapssamanheng
- kan formidle siderens rolle i eit kultur- og samfunnsperspektiv
- kan delta i panel for dømming av sider
- kan kalkulera eit produkt og vurdere lønnsemda
Vurdering
Eksamen, 4 deler, teorietisk og praktisk/munnleg:
- Teoriprøve
- Foreslå ein sider ut fra gitt meny. Munnleg presentasjon (20 min.)
- Presenter ein sider for gjest. Inga førebuing, trekker 1 av 15 gitte siderforslag. Studenten skal snakke om siderstil, produsent, historikk, matparingsforslag, og i tillegg foreslå ein sider ut frå gitt matrett. (20 min)
- Sensorisk siderbedømming: studenten får 4 sidere og skal beskrive utsjånad, smak, kvalitet og evt. feil, samt foreslå matparinger. (20 min).
Karakteren vert satt etter ei helskapeleg vurdering.
Arbeidsmengde
Aktivitet | Varighet | Studieform |
---|---|---|
Timeplanfesta timer | 68 Time(r) | |
Sjølvstudium | 215 Time(r) |
Arbeidskrav
- Deltaking på minimum 80 % av smakingar og innlevering av tilhørende smaksnotat.
- Deltaking på minimum 5 praksisøkter ( menysetting, drikkekart, vertskap) og innlevering av tilhøyrande rapporter
- 5 prøver (sensorikk, vertskap, prising)
Fagressursar
Litteratur som vert nytta i undervisninga:
- Alkoholloven (1989). Lov om omsetning av alkoholholdig drikk m.v.(LOV-1989-06-02-27) Lovdata: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-02-27?q=alkohol
- Anderson, Kasper Wrem (2022). Siderens reise inn i Hardanger. Bodoni Forlag, Stavanger, Norge.
- Burton, Neel & James Flewellen. (2018). Vin & blindsmaking. Mime Forlag, Oslo, Norge. 434s.
- Cook, Gabe. (2018). Ciderology: from Heritage to the Craft Cider Revolution. OctopusPublishing Group, New York, USA.
- Døscher, Klaus & Sara.(2020). Mat og vin til folket: 52 magiske kombinasjoner. Gyldendal, Oslo, Norge.
- Forskrift om vern av produktnemninga Sider frå Hardanger som beskytta geografisk nemning (2009). (FOR-2009-04-17-420). Lovdata: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2009-04-17-420
- Gunnarson, Jan & Olle Blohm. (2009). Det gode vertskapet: Kunsten å få mennesker til å føle seg velkomne. Fagbokforlaget, Bergen, Norge.
- Norsk Landbruksrådgiving. (2023). Stell og drift av frukthagen; Stell-og-drift-av-tettplanting-NLRvest2017.pdf
- Vangdal, Eivind. (2022). Siderboka – frå frukthagen til ferdig produkt på flaske. HANEN, Oslo, Norge.
Det vert i tillegg førelesningar og artiklar, samt anbefalt tilleggslitteratur.
Emneansvarlig
Andrid Solaas