64TK51K Entreprenørskap og marknadsføring - 2028 Haust
Emnefakta
- FagområdeGrøne og gastronomiske utdanningar
- Studiepoeng18
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadHjeltnes
- StudieprogramMatkultur
- Startsemester2028 Haust
Om emnet
Entreprenørskap og innovasjon
- Bedriftsetablering og forretningsutvikling
- Idéutvikling, konseptbygging og innovasjonsprosessar
- Forretningsmodeller
- Forretningsplan (visjon, mål, strategi, økonomi)
- Støtteordningar og finansieringsmoglegheiter
- Berekraftig entreprenørskap
Leiing og organisasjon
- Leiingsteori og teamarbeid
- Motivasjon, kommunikasjon og arbeidsmiljø
- Prosjektleiing og ansvarsfordeling
Marknadsføring
- Marknadsanalyse og kundesegmentering
- Marknadsføringsplan og merkevarebygging
- Marknadskommunikasjon og sosiale medium
- Benchmarking og posisjonering
- Salgsstrategi
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
-
har kunnskap om prosessar for innovasjon, entreprenørskap og forretningsutvikling, med særleg relevans for matfaglege bedrifter
-
har kunnskap om konseptbygging og marknadsføringsplanlegging, inkludert bruk av digitale og sosiale medium
-
Har kunnskap om korleis ein utviklar forretningsplanar og marknadsstrategiar for matfaglege bedrifter.
-
har kunnskap om marknad- og kundesegmentering, marknadsanalyse og kundeåtferd
-
har kunnskap om lover og forskrifter knytt til arbeidsmiljø og etablering av bedrift
-
har kjennskap til leiingsteori, gruppeprosessar og kommunikasjon, og korleis desse verkar inn på samarbeid og prosjektgjennomføring
-
kan vurdere eige arbeid i høve til faglege krav, kvalitet, berekraft og etiske prinsipp
-
kjenner til matbransjens eigenart og potensial for utvikling, og kan identifisere framtidige yrkes- og innovasjonsmoglegheiter
Ferdigheiter
Studenten:
-
kan utvikle og presentere eit innovativt konsept eller forretningsidé, anten sjølvstendig eller i samarbeid med ei bedrift
-
kan lage og bruke ein forretningsplan som omfattar idé, marknad, økonomi, organisering og gjennomføring
-
kan bruke digitale verktøy (t.d. Excel) for budsjett, priskalkyle og lønsemdsvurdering
-
kan planleggje og gjennomføre marknadsundersøkingar, analysere funn og bruke dei til å utvikle produkt eller tenester
-
kan kommunisere profesjonelt med kundar, produsentar og samarbeidspartnarar, både munnleg og skriftleg
-
kan gjere greie for val av råvarer, produksjonsmetodar og marknadsstrategiar, og grunngi desse fagleg
-
kan presentere prosjekt og forretningsplan munnleg, tilpassa bransje og målgruppe gjennom pitching og visuell kommunikasjon
-
kan reflektere over og justere eiga faglege utøving under rettleiing, både i praksis og prosjektarbeid
-
kan finne, vurdere og nytte fagstoff og informasjon frå fleire kjelder til å løyse yrkesrelaterte utfordringar
Generell kompetanse
Studenten:
-
kan planleggje og gjennomføre entreprenørprosjekter og praksisoppgåver i tråd med etiske og faglege retningsliner
-
kan arbeide både sjølvstendig og i team i utvikling av konsept, prosjekt eller bedrift
-
kan utveksle synspunkt og bidra til faglege diskusjonar om entreprenørskap, innovasjon, berekraft og lokal matproduksjon
-
kan bidra til utvikling av arbeidsmiljø, organisasjonskultur og god praksis i samarbeid med bedrifter i matnæringa
-
kan formidle og presentere resultat frå prosjektarbeid på ein profesjonell måte, både skriftleg og munnleg
-
har innsikt i eigne utviklingsmoglegheiter som framtidig fagperson eller gründer innan matfag og matkultur
Undervisningsformar og aktivitetar
Undervisninga vert gjennomført som ei kombinasjon av førelesingar, refleksjonar, individuelt arbeid, og arbeid i grupper. Det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer som skal fremje forståing og sjølvstendig arbeid med fagstoffet.
Det vert gjennomført fleire samlingar, både fysisk og digitalt der dette emnet er hovudfokus. På samlingar blir det fokus på praktiske eksempler, bedriftsbesøk og anna som er relevavant for emnet.
Mellom samlingane går undervisninga føre seg digitalt, både synkront (direktesendte økter) og asynkront (innspelte økter). Studentane skal i desse periodane bearbeide teori og arbeide vidare med fagstoffet.
Læringsressursar, førelesingar, oppgåver og innleveringar vert gjort tilgjengelege gjennom digitale læringsplattformen Teams.
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Mappevurdering Sensortype Intern sensor Karakterskala A-F | Gruppering Gruppe/Individuell |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Praksis | 150 Tima(r) | Deltid | ||
Timeplanfesta timer | 77 Tima(r) | Deltid | ||
Eigenstyrt aktivitet | 283 Tima(r) | Deltid |
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Skriftleg innlevering 3 3 Gruppe/Individuell |
Litteratur- og utstyrsliste
Yngve Dahle (2022) -Entreprenørskap (2. Utgave) - en praktisk håndbok - ISBN: 9788215060682