64TK51J Økonomi - 2028 Haust
Emnefakta
- FagområdeGrøne og gastronomiske utdanningar
- Studiepoeng6
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadHjeltnes, Nettbasert studium
- StudieprogramMatkultur
- Startsemester2028 Haust
Om emnet
Økonomi-emnet skal gi studentane kompetanse i økonomiske bransjerelatert fagomåder.
- Tema:
- Sentrale omgrep i bedriftsøkonomi
- Kostnadsforståing og priskalkyle
- Budsjettarbeid og budsjettkontroll
- Rekneskapsføring og resultatvurdering
- Investeringsanalyse og kapitalbehov
- Likviditet, kontantstraum og finansiering
- Offentlege støtteordningar og verkemiddelapparatet
- Økonomisk berekraft i matproduksjon
- Digital økonomistyring (Excel, regnskapsverktøy)
- Lover og forskrifter knytt til drift av matfaglege bedrifter
- Økonomisk planlegging
- Arbeidsmiljø og økonomisk ressursforvaltning
Det blir trekt veksler på praktisk erfaring frå arbeidslivet, slik at teoretisk kunnskap i størst muleg grad blir yrkesretta og integrert i opplæringa.
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
-
har kunnskap om sentrale økonomiske omgrep, teoriar og prosessar som nyttast i planlegging, drift og styring av matfaglege bedrifter
-
har forståing for samanhengen mellom kostnader, pris, inntekt og lønsemd, og korleis desse faktorane påverkar drifta i små og mellomstore matverksemder
-
har kunnskap om budsjettering, kalkulasjon, rekneskap og driftsanalyse, og kan bruke desse verktøya til å vurdere økonomisk berekraft
-
har kunnskap om regelverk, støtteordningar og tilskotsmoglegheiter for etablering og drift av bedrifter i matbransjen
-
kan vurdere eige arbeid i lys av økonomiske normer, lover og krav i bransjen
Ferdigheiter
Studenten:
-
kan utarbeide og tolke rekneskap, kalkylar og budsjett for matfaglege verksemder
-
kan bruke digitale verktøy som Excel og økonomiprogram til å gjennomføre enkle økonomiske analysar og berekningar
-
kan gjere greie for faglege val i økonomisk planlegging og vurdere lønsemd ved produksjon av ulike matprodukt
-
kan analysere økonomiske resultat og foreslå tiltak for betre drift og ressursbruk
-
kan finne og vurdere fagstoff og informasjon om økonomi, støtteordningar og regelverk som gjeld for matfaglege bedrifter
-
kan reflektere over eiga faglege utøving i samband med økonomisk styring og justere denne under rettleiing
-
kan identifisere faktorar som påverkar økonomisk berekraft i produksjon og distribusjon av lokalmat
Generell kompetanse
Studenten:
-
kan planleggje og gjennomføre økonomiske arbeidsoppgåver og prosjekt i tråd med etiske krav og bransjerelevante normer
-
kan delta i samarbeid med produsentar, leverandørar og samarbeidspartnarar for å sikre berekraftig og lønsam drift
-
kan utveksle synspunkt og delta i faglege diskusjonar om økonomisk styring, ressursbruk og utvikling i matbransjen
-
kan bidra til utvikling og forbetring av økonomiske prosessar i eiga verksemd eller samarbeidande bedrift
-
har innsikt i eigne utviklingsmoglegheiter innan økonomi og leiing, og ser korleis økonomisk kunnskap kan nyttast i entreprenørskap og bedriftsutvikling
Undervisningsformar og aktivitetar
Undervisninga vert gjennomført som ei kombinasjon av førelesingar, refleksjonar, individuelt arbeid, og arbeid i grupper. Det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer som skal fremje forståing og sjølvstendig arbeid med fagstoffet.
Undervisninga i dette emnet går føre seg digitalt, både synkront (direktesendte økter) og asynkront (innspelte økter). Studentane skal i desse periodane bearbeide teori og arbeide vidare med fagstoffet. Emnet kan gjennomførast fullstendig asynkront for dei studentane som treng det.
Læringsressursar, førelesingar, oppgåver og innleveringar vert gjort tilgjengelege gjennom digitale læringsplattformen Teams.
Arbeidsinnsats
Timeplanfesta tid er timane som ligg i timeplanen. For deltidsstudiet er timeplanfesta tid timane på timeplanen på samlingar. Desse timane er på dagtid. Eigenstyrt aktivitet er arbeidet du som student bør legge ned utanom timane som er timeplanfesta. Dette inkluderer blant anna arbeid med innleveringar, gruppearbeid og eventuelle timar på kveldstid med lærar etter nærmere avtale. I tillegg er det i disse timane selvstudie i form av forbereding til timar, lese fagstoff osv.
Timane som er timeplanfesta er eit utgangspunkt, og timar kan bli overførte mellom emne på bakgrunn av klassen sitt behov og etter ei nærmare pedagogisk vurdering.
Vurdering
Skriftleg skuleeksamen.
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Heimeeksamen Karakterskala A-F |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Timeplanfesta timer | 124 Tima(r) | Heiltid | ||
Eigenstyrt aktivitet | 168 Tima(r) | Heiltid | ||
Timeplanfesta timer | 45 Tima(r) | Deltid | ||
Eigenstyrt aktivitet | 246 Tima(r) | Deltid |
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Test deg sjølv-oppgåve 3 3 |