64TK51F Baking - 2027 Haust

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Grøne og gastronomiske utdanningar
    • Studiepoeng
      6
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
    • Studiestad
      Hjeltnes
    • Studieprogram
      Matkultur
    • Startsemester
      2027 Haust

Om emnet

Temaer  

  • Historie om kornproduksjon og bakevarer  
  • Korntyper til baking  
  • Korn- og mjølproduksjon i Noreg  
  • Produksjon av bakevarer i Noreg 
  • Biokjemiske reaksjoner i baking  
  • Bakeegenskaper 
  • Regelverk 
  • Tradisjonsbakst 
  • Trendar i moderne bakst 
  • Kvalitetsvurdering i praksis 

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om råvarer som blir nytta i baking, og eigenskapar som påverkar bakekvalitet. 

  • har kunnskap om prosessen frå korn til mjøl, inkludert kvalitet, utmalingsgrad og råvarehandsaming. 

  • har kunnskap om biokjemiske prosessar i baking, og korleis desse påverkar deig og sluttprodukt. 

  • har kunnskap om regelverk, krav og kvalitetskriterium for råvarer og ferdige bakevarer. 

  • har kunnskap om tradisjonsbakst i Noreg og de mest kjente produktene og teknikkane knytt til dette. 

  • kjenner til korleis nye trendar, teknikkar og råvareval påverkar utviklinga av moderne bakevarer. 

Ferdigheiter

Studenten:

  • kan vurdere og velje råvarer til ulike typar bakeverk, basert på kvalitet, bakeevne og ønskt produktresultat. 

  • kan utføre grunnleggjande bakeprosessar og justere metode etter råvarekvalitet, inkludert elting, gjæring, fermentering og steiking. 

  • kan nytte kunnskap om biokjemiske prosessar for å forstå, kontrollere og forbetre deigutvikling og produktkvalitet. 

  • kan kvalitetssikre råvarer og bakevarer i tråd med gjeldande regelverk og faglege normer. 

  • kan finne, vurdere og bruke fagstoff som er relevant for råvarekunnskap og bakeprosessar. 

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan reflektere over korleis råvarekvalitet, lagring, prosessar og klimatiske forhold påverkar resultatet i baking, og bruke dette i faglege val og drøftingar. 

  • kan kommunisere og samarbeide fagleg med andre om råvarer, prosessar og kvalitet i bakst, og bidra til utvikling av god praksis i bakefaget. 

  • kan bidra i diskusjonar kring utvikling og forbetring av bakevarer og prosessar, gjennom innsikt i råvareeigenskapar, biokjemi og vidareforedling. 

Undervisningsformar og aktivitetar

Undervisninga vert gjennomført som ei kombinasjon av førelesingar, refleksjonar, og arbeid i grupper. Det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer som skal fremje forståing og sjølvstendig arbeid med fagstoffet. 

Det vert gjennomført éi samling der dette emnet er hovudfokus. På samlingar blir det fokus på praktiske demonstrasjonar, bedriftsbesøk, smakstestar, kvalitetsbedømmingar og anna som er relevavant for emnet.

Mellom samlingane går undervisninga føre seg digitalt, både synkront (direktesendte økter) og asynkront (innspelte økter). Studentane skal i desse periodane bearbeide teori og arbeide vidare med fagstoffet. Emnet kan gjennomførast fullstendig asynkront for dei studentane som treng det.

Læringsressursar, førelesingar, oppgåver og innleveringar vert gjort tilgjengelege gjennom digitale læringsplattformer Teams

VurderingPraktisk infoAnnet
Vurderingsform
Heimeeksamen
Karakterskala
A-F

Arbeidsmengde

AktivitetAktivitetsdetaljerVarighetStudieformKommentar
Timeplanfesta timer
57 Tima(r)
Deltid
Eigenstyrt aktivitet
283 Tima(r)
Deltid

Læringsaktivitetar

NamnKravKommentar
Test deg sjølv-oppgåve
3
3

Emneansvarleg

Julie Gyllander
David Gyllander