64TK51E Planter til mat - 2027 Vår
Emnefakta
- FagområdeGrøne og gastronomiske utdanningar
- Studiepoeng10
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadHjeltnes
- StudieprogramMatkultur
- Startsemester2027 Vår
Om emnet
Temaer
Grunnleggende av planteproduksjon
- Jord, gjødsling, vanning
- Skadegjørere og plantevermidler
- Utviklingsfaser til planter
- Morfologi, klima og plantevekst
- Vekstskifte
- Driftsformer i landbruk
Produksjons av planter til mat i Norge
- Fôrvekster, eng og beite
- Frukt og bær
- Grønnsaker
- Ville vekster – planter, bær, sopp
Videreforedling og kvalitet
- Innhøsting og konservering
- Videreforedlingsmetoder
- Distribusjonssystemet
- Regelverk
- Kvalitetsbedømming
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
-
har kunnskap om planter som vert nytta til mat i Norge
-
har kjennskap til systematikk, morfologi, anatomi og fysiologi knytt til planter
-
har kjennskap til produksjon av planter til mat, om ulike produksjonar og heile prosessen frå jord til ferdige planteprodukt
-
har kunnskap om klima i Norden, vekstfaktorane og deira betyding for det ferdige planteprodukt
-
har kjennskap om bruk av ville vekstar til mat, hausting og foredling
-
har kunnskap om konserverings- og foredlingsmetodar og prosessar som vert nytta for ulike planteprodukt og om tilsetjingsstoff som eventuelt vert nytta i prosessane
-
har kunnskap om regelverk og kvalitetskriteriar for produksjon av planter til mat
-
har kunnskap om ulike fôrvekstar og deiras betydning for husdyrhold, inkludert vekstforhold, næringsinnhold og bruksområdar
-
har kunnskap om årssyklusen til ulike kulturplanter brukt til matproduksjon, inkludert såing, vekst, hausting og lagring.
Ferdigheiter
Studenten:
-
kan gjere greie for faglege val i planteproduksjon frå jordforberedelse til hausting og sal, med forståing for heile verdikjeda frå dyrking til forbrukar.
-
kan reflektere kring handsaminga av plantar og planteprodukt for å oppnå best mogleg kvalitet
-
kan videreforedle planter og sopp med ulike prosessar og foredlingsmetodar
-
kan bruke relevante kildar og verktøy for å kjenne igjen og identifisere ville vekstar i naturen
-
kan vise til kvalitetskriteriar på ulike planteprodukt i høve regelverk og bransjestandard
Generell kompetanse
Studenten:
-
kan reflektere over og anvende fagkunnskap om planteproduksjon, råvare og foredling med fokus på kvalitet, sesong, berekraft og matsikkerhet.
-
kan bidra i diskusjonar kring utvikling og forbetring av plantebaserte produktar gjennom forståing for biokjemiske prosesser og foredlingsmetoder.
-
kan reflektere over korleis dyrkingsmetoder, innhausting, lagring og klimatiske forhold påverkar kvalitet av planteproduktar, og bruke dette i faglege val og drøftingar.
Undervisningsformar og aktivitetar
Undervisninga vert gjennomført som ei kombinasjon av førelesingar, refleksjonar, og arbeid i grupper. Det vert lagt vekt på studentaktive læringsformer som skal fremje forståing og sjølvstendig arbeid med fagstoffet.
Det vert gjennomført éi samling der dette emnet er hovudfokus. På samlingar blir det fokus på praktiske demonstrasjonar, bedriftsbesøk, smakstestar, kvalitetsbedømmingar og anna som er relevavant for emnet.
Mellom samlingane går undervisninga føre seg digitalt, både synkront (direktesendte økter) og asynkront (innspelte økter). Studentane skal i desse periodane bearbeide teori og arbeide vidare med fagstoffet. Emnet kan gjennomførast fullstendig asynkront for dei studentane som treng det.
Læringsressursar, førelesingar, oppgåver og innleveringar vert gjort tilgjengelege gjennom digitale læringsplattformer Teams
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Heimeeksamen Karakterskala A-F |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Timeplanfesta timer | 57 Tima(r) | Deltid | ||
Eigenstyrt aktivitet | 283 Tima(r) | Deltid |
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Test deg sjølv-oppgåve 3 3 |
Litteratur- og utstyrsliste
Oppdatert litteratur- og utstyrsliste publiserast her seinast 1. juni for haustsemesteret/1. desember for vårsemesteret.