64HH96D Etikk, kommunikasjon og relasjonskompetanse

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiepoeng
      10
    • Studiestad
      Førde, Nordnes, Nettbasert studium
    • Studieprogram
      Sterilforsyning og smittevern i helsetenesta
    • Startsemester
      2026 Haust

Om emnet

Tema som inngår i emnet:

4a Etikk

  •                      Etisk verdigrunnlag
  •                      Etiske teoriar og prinsipp
  •                      Etisk bruk av teknologi/teieplikt
  •                      Juss, etikk og fagleg skjønn
  •                      Etisk dilemma

4b Kommunikasjon i samhandling

  •                      Relasjonskompetanse, relasjonsbygging og rettleiing
  •                      Kommunikasjon i samhandling i eit arbeidsfellesskap
  •                      Fleirkulturelt arbeidsmiljø
  •                      Tverrfagleg samarbeid
  •                      Gruppeprosessar og konflikthandtering

4c HMS

  •                      Rutine for kartlegging av risiko
  •                      Planlegging (PDSA SYKLUS/Problemløysingsmodell) for utvikling og gjennomføring av ei fagleg forsvarleg teneste
  •                      Sikkerheitsdatablad
  •                      Verneutstyr
  •                      Yrkesskade
  •                      Avvikshandtering/registrering

 

4d Lover og forskrifter

  •                      Relevante lover, forskrifter, rettleiarar og offentlege dokument

 

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  •          Kan forklara kva eit etisk dilemma kan vera
  •          Kan forklara kva tverrfagleg samarbeid er
  •          Kan beskrive ein problemløysingsmodell for utvikling og gjennomførings av ei fagleg forsvarleg teneste

 

Ferdigheter

Studenten:

  •          Kan visa at han/ho kan bruka ein etisk refleksjonsmodell for å belysa eit etisk dilemma.
  •          Kan bruka sin relasjonskompetanse til å bidra til eit godt tverrfagleg samarbeid
  •          Kan formulera ei avviksmelding

 

 

Generell kompetanse

Studenten:

  •          Kan reflektera over bruken av ein etisk refleksjonsmodell
  •          Kan reflektera over eiga rolle i tverrfagleg samarbeid
  •          Har eit reflektert forhold til betydninga av dokumentasjon i HMS-arbeidet

Vurdering

 

1 Gruppearbeid som består av to deler:

1. Gruppepresentasjon av arbeidet som vektes 40%

2. Individuell muntlig forsvaring av gruppearbeidet som vektes 60%

Vurderingsuttrykket er karakterskala A-F.

For å gå videre til neste emne må alle arbeidskrav vere godkjent og alle vurderingskrav vere bestått.

 

Arbeidsmengde

AktivitetAktivitetsdetaljerVarighetStudieformKommentar
Undervisning
54 Time(r)
Asynkron undervisning
111 Time(r)
Sjølvstudium
116 Time(r)

Obligatoriske læringsaktivitetar

En læringssti er en strukturert måte å organisere læring på som hjelper studenten med å utvikle spesifikke ferdigheter, forstå konsepter og å oppnå mål gjennom en serie tilpassede trinn. Den fungerer som en veiledning der man gradvis beveger seg fra grunnleggende til mer komplekse temaer i en logisk rekkefølge.

  • 4 Læringsstier
  • 2 Refleksjonslogger
  • 1 Diskusjonsinnlegg
  • Obligatorisk oppmøte på morgonsamlingar

Alle obligatoriske læringsaktiviteter må være godkjent for at du skal kunne framstille deg for vurdering.

 

Litteratur- og utstyrsliste

Emne 4 Etikk, samhandling og kommunikasjon 

Anbefalt litteratur 

ISBN-nummer 

Eide, T. & Aadland, E. (2020). Etikkhåndboka- Refleksjon, organisasjon, ledelse. Oslo: Kommuneforlaget 

ISBN: 9788244623797 

Kversøy/Alhassan, 2021 Etikk – en praktisk vinkling 3.utgave 

ISBN 9788245038507 

 

Skau, G. M. (2017). Gode fagfolk vokser: Personlig kompetanse i arbeid med mennesker. (5. utg.). Oslo: Cappelen Akademisk 

 

ISBN 9788202547721 

Spurkeland, J. (2018). Relasjonell atferd i arbeidslivet. Oslo: Universitetsforlaget 

ISBN 9788215031392 

 

 

Alle studieprogram som bruker dette emnet

  • Sterilforsyning og smittevern i helsetenesta

Emneansvarlig

Kjersti Nævdal
Mariann Hovland