64HH83E Praksis og fordjuping

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiepoeng
      20
    • Studiestad
      Nordnes, Nettbasert studium
    • Studieprogram
      Rehabilitering, kvardagsmestring og velferdsteknologi
    • Startsemester
      2023 Vår

Om emnet

Praksis

Praksis er ein obligatorisk del av utdanninga, og skal ha eit omfang på 8 veker, organisert samanhengande over 9 veker. Praksisplass og gjennomføring skal alltid vera godkjent av skulen.

Det er mogleg å velgje mellom to ulike former for gjennomføring:

Praksisutplassering på ein arbeidsplass innanfor helse- og omsorgstenesta:

Denne form for praksis blir anbefalt for studentar som ikkje har sitt daglege arbeid innan fagfeltet og trenger praktisk erfaring frå slike arbeidsplassar. Studenten skal gjennomføre en fordjuping.

Praksis på eigen arbeidsplass:

Dette er aktuelt for studentar som har sitt daglege arbeid innanfor fagfeltet. Studenten skal gjennomføre fordjuping som et utviklingsarbeid på eigen arbeidsplass med sjølvvalgt tema frå læringsuttbytta i emna.

Utviklingsarbeid skal bli gjennomført etter fastlagte retningslinjer og har som målsetting å bidra til fagutvikling i praksisfeltet som også kommer pasientar og pårørande til gode.

Det er viktig at det blir gjort ein formell avtale mellom studenten og arbeidsgjevar, slik at studenten får tilstrekkeleg tid til sitt utviklingsarbeid.

Alle studentar som er ute i praksis – enten det er på egen eller en ekstern arbeidsplass, skal ha rettleier på praksisplassen. Rettleinga er ein forutsetning for å nå læringsutbytta for praksisstudiet. Målet med rettleiing er at studenten lærer å reflektere over eigen fagleg utvikling og der igjennom bygger opp sin kompetanse i arbeidet med pasientar og pårørande innanfor fagområdet.

Fordjuping:

Studentane skal gjennomføra ein obligatorisk fordjuping, med sjølvvalde tema frå emne 1-4.

Læringsutbytte

Kunnskap

Praksis:

Studenten:

  • har kunnskap om fagfeltet for utdanninga og tilstrekkeleg kunnskap om bruker til å arbeide som yrkesutøvar.  
  • har kunnskap om rehabilitering og tiltak som fremmer kvardagsmeistring  

 

 

Fordjuping:

Studenten:

  •          har innsikt i kunnskapsbasert praksis
  •         har kunnskap om eit sjølvvalgte tema frå læringsutbytta frå emna i Rehabilitering,kvardagsmeistring og velferdsteknologi i sin fordjuping
  •          har kunnskap om oppgåvetekniske kriterium i studiet
  •          har kunnskap om fagutvikling og kan oppdatere sin kunnskap om nasjonale planer, utviklingsprosjekt og innovasjon i helse- og omsorgssektoren
  •          kan oppdatere sin kunnskap om velferdsteknologi, rehabilitering til brukara med nedsatt funksjonsevne

Ferdigheter

Praksis:

Studenten:

  • kan anvende refleksjon over samanheng mellom teori og praksis. 
  • kan anvende yrkesetiske retningslinjer, opplysningsplikt og overhalda teieplikta 
  • kan anvende kunnskap om rehabiliteringsprosessen til å planlegge og iverksette rehabiliterende tiltak i samarbeid med brukaren 
  • kan anvende kommunikasjon i samarbeidet med brukare, pårørande, frivillige, kollegaer og andre yrkesgrupper 
  • kan kartlegge situasjonar i praksis og identifisere faglege og etiske problemstillingar og behov for å iverksette tiltak 
  • kan finne informasjon og fagstoff som er relevant for problemstillingar knytta til rehabilitering i praksis
  • Kan anvende fagleg forsvarlighet i praksis og yrkesutøving  

Fordjuping:

Studenten:

  •          kan finne relevant tema og formulere ein problemstilling relatert til fordjupinga
  •          kan finne informasjon og fagstoff som er relevant for ein valgt problemstilling knytta til velferdsteknologi
  •          kan finna fram til og anvende kunnskap til å belyse, gjere rede for, vurdere og reflektere fagleg, etisk og juridisk over ein valgt problemstilling og fordjuping knytta til rehabilitering, kvardagsmestring og velferdsteknologi
  •          kan innanfor eige ansvars- og arbeidsområde kartlegge situasjonar og identifisere behov for, og planlegge, iverksette og evaluere tiltak knytta til rehabilitering og/eller kvardagsrehabilitering av brukarar med nedsatt funksjonsevne

 

 

Generell kompetanse

Praksis:

Studenten:

  •          har utvikla ein etisk grunnhaldning som kjem til uttrykk ved ivaretaking av brukarens integritet, brukermedverknad og fagleg forsvarlighet i praksis
  •          kan utøve rehabiliterende tiltak som fremmar ressursar og ivaretar individuelle behov hos brukara med nedsatt funksjonsevne
  •          kan bygge relasjonar med kollegaer og på tvers av avdelingar og tenestenivå i det rehabiliterande tenestetilbodet til brukara med nedsatt funksjonsevne
  •          kan gjennom kunnskapsdeling, bevisstgjering og etisk refleksjon på arbeidsplassen, bidra til kvalitetsforbetring i tenestetilbodet til brukara med behov for rehabilitering og/eller kvardagsrehabilitering
  •          har forståing for tydinga av fagleg rettleiing og vilje til å ta imot fagleg rettleiing på konkrete arbeidsoppgåver og for i fagleg utvikling
  •          kan utøva kritisk ulike kjelder for informasjon og fagstoff
  •          har forståing for betydning av fagleg rettleiing
  •          har forståing for yrkesetiske retningslinjer som regulerer yrkesutøvinga i helsetenesta
  •          har utvikla ein etisk grunnholdning som kjem til uttrykk ved refleksjon rundt korleis integritet, brukermedverknad og faglig forsvarlighet blir ivaretatt hos brukara med behov for velferdsteknologi og rehabilitering

 

Fordjuping:

Studenten:

  • har utvikla ein fagleg kunnskaps fordjuping i eitt selvvalgt tema
  •  kan utøva kritisk ulike kjelder for informasjon og fagstoff  

  • har forståing for betydning av fagleg rettleiing 

  • har forståing for yrkesetiske retningslinjer som regulerer yrkesutøvinga i helsetenesta

  •  har utvikla ei etisk grunnhaldning som kjem til uttrykk ved refleksjon rundt korleis integritet, brukermedverknad og faglig forsvarlighet blir ivaretatt hos brukara med behov for velferdsteknologi og rehabilitering

Undervisningsformer og aktivitet

Praksis:

  •          Refleksjon i praksis

Rettleiing

Fordjuping:

  • Fordjupinga skal bli vurdert etter vurderingskriterier gitt frå Fagskulen Vestland, avdeling helse
  • Fordjupinga har 6 timar rettleiing per student/gruppe.  

Studenten har ansvar for å avtale rettleiingstidspunkt og forberede konkrete spørsmål til rettleiing og sende inn i førekant. 

Fordjuping i Rehabilitering, kvardagsmeistring og velferdsteknologi, med munnleg eksamen   

Vurdering

Praksis:

Vurderingsformer

·         Forsvarlighet –og skikkethetsvurdering er sentral i praksisvurdering. Praksis krev at det blir vist til gyldig politiattest jf. § 27 i Lov om høgare yrkesfagleg utdanning. Denne må ikkje være eldre enn 3 månadar.

·         I praksis er det rettleiing/vurdering: Startsamtale, midtveisvurdering og sluttvurdering. Student, faglærar og rettleiiar i praksis skal vera tilstades.

Sluttvurdering Praksis

·         Bestått/ikkje bestått, blir vurdert av praksisrettleier og faglærar

 

Fordjuping:

Vurderingsformer

·         Fordjupinga har 6 timar rettleiing per student/gruppe.

·         Studenten har ansvar for å avtale rettleiingstidspunkt og forberede konkrete spørsmål til rettleiing og sende inn i førekant.

Sluttvurdering:

Fordjuping i Rehabilitering, kvardagsmeistring og velferdsteknologi, med munnleg eksamen

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Praksis
240 Time(r)
Undervisning
10,5 Time(r)
Sjølvstudium
254 Time(r)
Rettleiing
6 Time(r)

Fagressursar

Emne 5 Praksis og fordjuping

 

Dalland, Olav, (2020). Metode og oppgaveskriving. Oslo: Gyldendal akademisk. ISBN: 9788205543089

Thorenfeldt, Anne: Prosjektnøkkelen ISBN: 9788256273263

Tuntland, H. & Ness, N.E. (red.). (2014). Hverdagsrehabilitering. Oslo: Gyldendal Akademisk. ISBN: 9788205458864

 

I tillegg: Sjølv litteratur frå Emne 1-4 til Fordyping

Studie har også andre nettressursar som fagartikler, forskningsrapporter, lovar, forskriftar, offentlige dokument,  mm. på læringsplattforma.

Med atterhald om endring.

Emneansvarlig

Inger Elen Mælingen
Marianne Moberg