64HH47D Implementering av målretta miljøbehandling på eigen arbeidsplass

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiepoeng
      5
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.1
    • Studiestad
      Nordnes
    • Studieprogram
      Demensomsorg og psykisk helsearbeid til eldre
    • Startsemester
      2024 Haust

Om emnet

Kandidaten

  • skal individuelt, eller i par, implementera målretta miljøbehandling i praksisfeltet
  • skal innhenta relevant informasjon frå, og samarbeida med pårørande
  • skal kalla inn til og leia eit samarbeidsmøte med personalet og evt. andre faggrupper der ein kartlegg situasjonen rundt ein pasient og planlegg vidare tilrettelegging og tiltak (arbeidskrav 1)
  • har ansvar for å utforma ein tiltaksplan i samsvar med den metoden som er vald, og gjennomføring av denne (arbeidskrav 2)
  • har ansvar for evaluering av tiltaksplanen
  • Gruppearbeid (15 t) i denne modulen fungerer som rettleiingsgrupper med lærar som rettleiar i forhold til arbeidet med implementering.
  • Presentasjon av arbeidet (individuelt eller i gruppe) (arbeidskrav 3)

 

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten har:

  • innsikt i nasjonale råd og rettleiarar
  • kunnskap om tilrettelegging av psykososialt og fysisk miljø
  • kunnskap om miljøbehandling og personsentrert omsorg
  • kunnskap om samhandling med pårørande
  • kunnskap om spesifikke miljøtiltak
  • kjennskap til ulike kartleggingsverktøy

Ferdigheter

Studenten kan:

  • nytta kommunikasjonsteknikkar som fremmar godt samarbeid med pasientar, pårørande, kollegaer og frivillige
  • nytta relevante metodar for observasjon og kartlegging
  • gjera tiltak for å tilretteleggja det fysiske miljøet i avdelinga i samarbeid med kollegaer
  • leia samarbeidsmøter kring den enkelte pasient
  • utarbeida tiltaksplanar med utgangspunkt i dei grunnleggjande psykologiske behova, personsentrert omsorg, der trivsel, meistring og det at pasienten kjenner seg trygg står sentralt
  • samarbeida med pårørande og innhenta relevant informasjon om pasienten

Generell kompetanse

Studenten:

  • har ei etisk grunnhaldning i utøving av personsentrert omsorg som byggjer på brukarmedverknad, respekt for personens integritet og fagleg forsvarlegheit
  • syner respekt for at eldre med psykiske lidingar/problem og eldre med kognitiv svikt kan nytta sine ressursar og oppleva meistring
  • kan vidareutvikla miljøbehandling på eigen arbeidsplass i samarbeid med kollegaer, andre faggrupper, pårørande og frivillige
  • kan dela kunnskap om personsentrert omsorg gjennom refleksjon med kollegaer på eigen arbeidsplass

Undervisningsformer og aktivitet

Studentar som avviklar praksis på eigen arbeidsplass:

Arbeider med punkta nemnd under overskrifta "Om emnet" skjer på eigen arbeidsplass. Avdelinga peikar ut ein rettleiiar i tillegg til at lærar er rettleiar. Studenten skal gennomføra dette arbeidet i løpet av 12 veker parallelt med dei vanlege arbeidsoppgåvene i avdelinga. Studenten må rekna at arbeidet med studiet har eit omfang på 100 timar. I tillegg kjem gruppearbeidet på 15 timar.

Studentar somhar fått tildetlt ein praksisplass av fagskulen:

Arbeider med punkta nemnd under overskrifta " Om emnet". Avdelinga peikar ut ein rettleiiar i tillegg til at læraren er rettleiar. Studenten gjennomfører praksis i løpet av 6 veker, og skal vera 100 timar i praksis fordelt på desse vekene. I tillegg kjem gruppearbeidet på 15 timar.

 

Studenten skriv ein logg per veke gjennom praksisperioden, og ber atktivt om rettleiing både frå kontaktpersonen i avdelinga og frå lærar. Det blir ikkje gitt anna undervisning i denne praksisperioden. Studenten skal visa at han/ho kan nyttegjera seg fagstoffet frå modul 1-3 i dette praksisarbeidet.

Forkunnskapskrav

Modulane byggjer på kvarandre. Studenten må fullføra modul 1-3 før oppstart av modul 4.

Arbeidsinnsats

Srtudenten må vera aktiv og be om rettleiing både frå rettleiar på praksisplassen og frå lærar. Det er eit krav at studenten deltar i rettleiingsgruppe organisert av lærar.

Vurdering

Vurderingsforma er mappevurdering.

Mappa inneheld:

Oppgåve 1:

Studenten skal kalla inn til og leia eit samarbeidsmøte med personalet og evt. andre faggrupper der ein kartlegg situasjonen rundt ein pasient og planlegg vidare tilrettelegging og tiltak.

Oppgåve 2:

Studenten har ansvar for å utforma ein tiltaksplan i samsvar med den metoden som er vald, og gjennomføring av denne.

Oppgåve 3:

Presentasjon av arbeidet (individuelt eller i gruppe). 

Karakteren vert sett etter ei heilskapleg vurdering av mappeinnholdet.

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Praksis
100 Time(r)
Deltid
Lærerstyrte aktiviteter utenom samlinger
15 Time(r)
Deltid

Arbeidskrav

  • fremmøte og gjennomføring av praksis (100 timer)
  • 3 refleksjonslogger
  • deltaking i rettleiingsgruppe (15 timer)

For å ha rett til å gå opp til vurdering i emnet, så må arbeidskrava vere fullført og bestått.

Fagressursar

ISBN

Litteratur

Pensum

 

VIPS-manualen for institusjon eller for tjenester i hjemmet

Ca 50 s

 

Strukturert miljøbehandling i demensomsorgen (2015) https://butikk.aldringoghelse.no/demens/strukturert-miljobehandling-i-demensomsorgen

 

 

Strandli, E.H.Ø (2020) Dagaktivitetstilbud for personer med demens. Forlag aldring og helse

https://butikk.aldringoghelse.no/file/sync-files/dagaktivitetstilbud-for-personer-med-demens_handbok_pdf.pdf

 

 

Strandli, E.H.A. (2016) Inn på tunet. Dagaktivitetstilbud tilrettelagt for personer med demens. Oslo: Forlaget aldring og helse https://butikk.aldringoghelse.no/file/digitalarkiv-nettbutikk/innpatunet2018_1_triawaq.pdf

 

 

Min livshistorie – samtaleguide når hukommelsen svikter

 

 

QUALID Livskvalitet ved langtkommen demens - registreringsskjema

 

 

Fysisk aktivitet

 

 

Fysisk aktivitet på sykehjem

 

 

 

 

 

Tilleggslitteratur

 

 

Modell for kvalitetsforbetring

 

 

Nettressursar

 

 

Musikkbasert miljøbehandling: https://www.utviklingssenter.no/malrettet-miljobehandling/musikk-og-sang-en-vei-til-trygghet-og-samspill

 

Emneansvarlig

Marianne Moberg
Renate Alvestad
Oda Marie Nilsen