58TB01L Yrkesretta kommunikasjon

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Anlegg
    • Studiepoeng
      8
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
    • Studiestad
      Nordnes, Voss
    • Studieprogram
      Anlegg Voss
    • Startsemester
      2025 Haust

Om emnet

 I emnet inngår språka norsk og engelsk

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten

har kunnskap om grunnleggande kommunikasjonsteori

kjenner til kva betyding kulturell identitet har for samarbeid og kommunikasjon på arbeidsplassen

har kunnskap om engelske faguttrykk som vert brukt innanfor eige fagområde

har kunnskap om sentrale retoriske omgrep og verkemiddel

har kunnskap om kjeldebruk etter standard for høgare utdanning

kjenner til vanlege digitale verktøy for kjeldetilvising, dokumentasjon, tekstproduksjon, deling, presentasjon og møte

har kjennskap til prinsipp for tekstorganisering og -produksjon

har kunnskap om kva som kjenneteiknar ei problemstilling og korleis svare på denne

 

Ferdigheter

Studenten

 

Studenten

 kan reflektere over møte mellom forskjellege arbeidslivskulturar

 kan bruke relevante omgrep for å analysere eigen og andre sin tekst

 kan reflektere over og revidere tekstar

 kan reflektere over korleis retorikk vert brukt

 kan bygge opp sakleg argumentasjon og bruke retoriske appellformar

 kan innhente informasjon frå ulike kjelder og bruke den kritisk, hensiktsmessig og etterretteleg

 kan reflektere over eigen kommunikasjon i profesjonell samanheng

kan produsere tekstar der form og innhald er tilpassa situasjon, mål og mottakar

kan bruke digitale kommunikasjonsverktøy i profesjonell samanheng

kan uttrykke seg med nyansert ordval, variert setningsstruktur og tekstbinding

kan planlegge, strukturere og gjennomføre møte og presentasjonar

Generell kompetanse

Studenten

 

Studenten

kan kommunisere hensiktsmessig for å bidra til ein inkluderande organisasjonskultur

kan tilpasse språk og argumentasjon etter mål og mottakar

kan produsere tekstar med korrekt rettskriving, grammatikk og teiknsetting

beherskar relevante kommunikasjonsverktøy

kan kommunisere gjennom relevante tekstar og kanalar

kan samarbeide om tekstproduksjon

 

Undervisningsformer og aktivitet

 

 

Undervisninga består typisk av forelesingar, klasseromsamtalar og oppgåveløysing individuelt og i grupper. For nettstøtta utdanning kan det gjennomførast undervisning i form av nettbaserte forelesingar (synkront og asynkront) og rettleiingsmøte. Undervisningsfilm, forelesingar, litteratur og øvingsoppgåver vert lagt ut på læringsplattformen. Læraren er tilgjengeleg for rettleiing på førespurnad, og det forventast at studenten aktivt søker slik rettleiing.

 

Arbeidsinnsats

Det forventast at studenten er aktiv i undervisninga, gjer øvingsoppgåver og svarer på spørsmål eller kommer med kommentarar til andre studentars bidrag. For å kunne bidra til godt læringsmiljø, er det viktig at studenten førebur seg godt.

Vurdering

5-timars skriftleg individuell skuleeksamen 

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Timeplanfesta timer
36 Time(r)
Deltid
Egenstyrt aktivitet
190 Time(r)
Deltid
Timeplanfesta timer
100 Time(r)
Heiltid
Egenstyrt aktivitet
135 Time(r)
Heiltid

Arbeidskrav

2 individuelle innleveringar i norsk

1 gruppepresentasjon i norsk

1 individuell innlevering i engelsk

Fagressursar

Lærebøker Bygg Nordnes:

Norsk for ingeniører. Talmo, T. M., Ulstein, A., & Stifoss-Hanssen, A. (2022). (3. utgave) Universitetsforlaget, ISBN: 9788215063171 281 sider

Crossover, Marianne Roald Ytterdal, (2021), (4.utgave) Oslo, Fagbokforlaget, ISBN: 9788245034264  330 sider

Lærebøker Anlegg Voss:

Federl og Hoel: Norsk for Fagskolen, 2020, 3.utgave, Fagbokforlaget , ISBN 9788245033618  333 sider. 

Olav Talberg: Access, Fagbokforlaget, 2.utgave, 2015,  ISBN: 9788241207297  278 sider

Alle studieprogram som bruker dette emnet

  • Anlegg Voss
  • Bygg Nordnes

Emneansvarlig

Åsmund Røyrvik
Andrid Solaas