00TP00D Leiting og brønnplanlegging - 2026 Haust
Emnefakta
- FagområdePetroleum
- Studiepoeng10
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.2
- StudiestadNygård
- StudieprogramBoring
- Startsemester2026 Haust
Om emnet
- Brønnplanlegging
- Geologi og kartleggingsmetodar
- Materiallære
- Vedlikehaldsstrategi
- Brønnkontroll
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om kva forhold som påverkar planlegginga av ein brønn i alle fasar på grunnlag av informasjon om reservoaret og geologiske forhold
- har kunnskap om val av ulike materiale og ulike strategiar for vedlikehold
- har kunnskap om trykkforholda i ein brønn og trykkontrollutstyr som blir brukt i samband med bore- og brønnoperasjonar
- kan vurdere eiget arbeid i forhold til gjeldande lovverk, NORSOK standard og API-standard som gjeld for petroleumsbransjen
- har kjennskap til yrkesfelt innan leiting og brønnplanlegging
- kan oppdatere kompetansen sin innan planlegging av ein brønn gjennom kurs og videreutdanning
- kjenner til brønnbygginga si historie
- kjenner til utviklinga av trykkontrollutstyr, vedlikehalds-strategier og materialval for å bore og klargjere brønnen for produksjon
- har innsikt i eigne mulegheiter for fagleg utvikling
Ferdigheiter
Studenten:
- kan gjere greie for val av løysingar når det gjeld bygging av leite- og produksjonsbrønnar ut frå formasjonsevaluering
- kan gjere greie for val av trykkontrollutstyr som blir nytta i samband med bore- og brønnoperasjonar
- kan gjere greie for materialval og vedlikehaldsstrategiar og system
- kan reflektere over eiga fagleg utøving under planlegging av ein brønn offshore og justere ho under rettleiing
- kan finne og vise til informasjon og fagstoff om planlegging av ein brønn offshore og vurdere relevansen for ein yrkesfagleg problemstilling
- kan kartlegge ein situasjon, som ei brønnkontroll-hending under boring eller produksjon og kartlegge behov for iverksetting av tiltak, som dreping av ein brønn
Generell kompetanse
Studenten skal kunne:
- planlegge og klargjere bygging av lete- og produksjonsbrønnar som deltakar eller leiar i gruppe i tråd med krav om null utslipp til miljø og gjeldane HMS-reglar
- utføre arbeidet etter operatøren sine behov
- bygge relasjonar med fagfellar som planlegg ein brønn offshore, som geologar og petroleumsingeniørar og på tvers av fag, som borevæskeingeniørar og sementere, samt med eksterne målgrupper, som plattformsjef, sikkerheitssjef og operatøren sine representanter
- utveksle synspunkt med andre med bakgrunn innanfor bore- og brønnbransjen og delta i diskusjonar om utvikling av sikre og effektive brønnar offshore
- bidra til organisasjonsutvikling innan egien bore- og brønnorganisasjon
Undervisningsformar og aktivitetar
Undervisning i faget leting og brønnplanlegging vil primært gjennomføres som forelesning i klasserom eller via elektroniske kommunikasjonsplattformer som for eksempel Zoom eller Teams.
Relevante oppgaver vil bli gjort tilgjengelig for studentenes innlæring av fagstoffet. Oppgaveløsning vil gjennomføres enkeltvis eller i grupper, der faglærer vil kunne veilede studentene i den grad de selv ønsker eller har behov for. Løsningsforslag på oppgavene vil bli presentert for studentene enten ved gjennomgang på tavle eller i dokuments form.
Gruppearbeid kan være en aktuell arbeidsform i forbindelse med større oppgaver, som gjerne krever refleksjon og kanskje har flere akseptable løsninger.
Vurdering
Skriftlig tverrfagleg prøve.
Studenten vil bli vurdert utfra kunnskapen som fremvises på emneprøver i faget. Emneprøver vil arrangeres mot slutten av hvert semester, og prøven i 2. semester vil danne grunnlaget for den endelige karakteren som oppnås i faget leting og brønnplanlegging.
Karakteren som gis etter 1. termin betraktes som underveisvurdering.
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Skriftleg skuleeksamen Sensortype Intern sensor Karakterskala A-F |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Timeplanfesta timer | 165 Tima(r) | Heiltid | ||
Eigenstyrt aktivitet | 118 Tima(r) | Heiltid |
Obligatoriske læringsaktivitetar
-
Undervisning i faget leting og brønnplanlegging vil primært gjennomføres som forelesning i klasserom eller via elektroniske kommunikasjonsplattformer som for eksempel Zoom eller Teams.
Relevante oppgaver vil bli gjort tilgjengelig for studentenes innlæring av fagstoffet. Oppgaveløsning vil gjennomføres enkeltvis eller i grupper, der faglærer vil kunne veilede studentene i den grad de selv ønsker eller har behov for. Løsningsforslag på oppgavene vil bli presentert for studentene enten ved gjennomgang på tavle eller i dokuments form.
Gruppearbeid kan være en aktuell arbeidsform i forbindelse med større oppgaver, som gjerne krever refleksjon og kanskje har flere akseptable løsninger.
- Godkjente obligatoriske læringsaktivitetar er gyldige i to semester etter godkjenninga, med mindre emneplanen fastset ein annan gyldigheitsperiode under.
Alle obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjente for å gå opp til eksamen.
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Undervegspresentasjon |
Litteratur- og utstyrsliste
NORSOK D-010 og presentasjonar frå faglærar inngår som litteratur i faget leiting og brønnplanlegging