20TB10M Hovedprosjekt
20TB10M Hovedprosjekt
- Emnebeskrivelse
- FagområdeBygg, anlegg, KEM, FDV og VA
- Emnekode20TB10M
- StudieprogramBygg og treteknikk
- Studiepoeng10
- StudienivåFagskole, nivå 5.2
- Startsemester2022 Høst
Aktuelle tema utarbeides i samarbeid med oppdragsgiver, studenter og hovedveileder ved skolen for det enkelte prosjekt med fokus på tverrfaglighet.
- Aktuelle temaer utarbeides i samarbeid med oppdragsgiver, studenter og hovedveileder ved skolen for det enkelte prosjekt med fokus på tverrfaglighet.
- Utarbeidelse av rammer og problemstillinger.
- Utarbeidelse av framdriftsplan for egne arbeider.
- Logg
- Refleksjon
- Presentasjon
- Rapportskriving
Studenten
- kan med basis i studiet, planlegge, gjennomføre og dokumentere et problemorientert prosjekt i samarbeid med en oppdragsgiver og kjenner til kontrakter og ledelsesutfordringene knyttet til en prosjektprosess.
- kan dokumentere prosjektet etter kravene i bransjene, gjeldende standarder, lover og forskrifter.
Studenten
- kan delta i teamarbeid, ta ansvar for egen læring, kommunisere og presentere prosjektarbeid.
- kan bruke prosjektarbeid som metode og kunne planlegge, styre/lede, kommunisere og presentere resultatet.
- kan gjennomføre et prosjekt på oppdrag fra bedrifter for å utvikle og dokumentere produkter, produksjonsprosesser eller tjenester.
- kan utvikle en problemstilling ut i fra et gitt oppdrag eller en gitt oppgave
Studenten
- kan bruke erfaringer, kunnskaper, ferdigheter og holdninger i praktisk prosjektarbeid
- kan gjennom kreativitet og nytenkning, fordype seg i de aktuelle temaene som danner grunnlag for prosjektoppgaven og løse denne på en måte som reflekterer kunnskap om teknologi og faglig ledelse.
- Aktiv deltakelse i opplæringen.
- Delta aktivt på emnets forum.
- Bidra til læring i gruppen/klassen.
- Aktiv deltakelse på prosjekt-, veilednings- og evalueringsmøter.
- Alle aktiviteter for emnet skal være gjennomført og godkjent.
Ethvert fravær fra undervisning/ekskursjoner osv. tas opp med faglærer i forkant.
Mer spesifikke arbeidskrav utarbeides av den enkelte lærer.
Ved mangelfull oppfølging av arbeidskrav vil det ikke bli gitt vurdering i emnet.