2MNK173-2 2MNK173-2 Norsk 1, emne 2: Barnelitteratur og den vidare lese- og skriveopplæringa

    • Emnekode
      2MNK173-2
    • Studiepoeng
      15
    • Undervisningssemestre
      2027 Vår
    • Undervisningsspråk
      Norsk
    • Undervisningssted
      Hamar
    • Forkunnskapskrav

      Ingen

Emnets innhold
  • Barnelitteratur, både skjønnlitteratur og sakprosa
  • Litteraturdidaktikk
  • Litterær analyse
  • Den vidare leseopplæringen
  • Språket som system: syntaks
  • Den vidare skriveopplæringen
  • Læremiddel og kartlegging på mellomtrinnet

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgjande læringsutbyte:

Kunnskapsmål

Studenten 

  • har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
  • har kunnskap om eit utval skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium, med vekt på litteratur for barn og unge
  • har brei kunnskap om metoder i leseopplæringa på mellomtrinnet
  • har brei kunnskap om metoder i skriveopplæringa på mellomtrinnet
  • har kunnskap om kartleggingsprøver, nasjonale prøver
  • har kunnskap om læremiddel for trinn 5–7, både digitale og andre
Ferdighetsmål

Studenten 

  • kan bruke kunnskap om kva som kjenneteiknar ulike tekstar og sjangrar i arbeid med munnlege, skriftlege og multimodale tekster i ulike medium
  • meistrar skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
  • kan bruke ulike metodar i den vidare leseopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
  • kan bruke ulike metodar i den vidare skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
  • kan planlegge, gjennomføre og evaluere elev- og klassesamtaler
  • kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling for alle elevar
  • kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter i den vidare lese- og skriveopplæringa og gi læringsfremjande respons til alle elevar
  • kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel for trinn 5–7, digitale og andre
Generell kompetanse

Studenten 

  • kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter og blir tekstkyndige språkbrukarar som kan delta aktivt i klasserommet og på andre sosiale arenaer
  • kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale emne og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
  • kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag
Arbeids- og undervisningsformer

Undervisninga vert lagt opp i form av forelesingar, seminar, arbeid i grupper og individuelt. Aktiv deltaking i undervisninga og på høgskolens IKT-baserte studiestøttesystem er ein viktig del av studiet. Arbeidsformene er vidare spesifiserte i undervisningsplanen.

Praksis

Praksisstudiet er ein integrert del av faga som inngår i utdanninga. Alle fag i utdanninga har saman med praksisstudiet ansvar for at studentane utviklar ein identitet som lærar. Det skal vere ei nær kopling mellom innhald og arbeidsmåtar i lærarutdanningsfaga og praksisstudiet. Rettleiing og vurdering av studentar i praksisstudiet er eit felles ansvarsområde for faglærarane i grunnskulelærarutdanningane, praksislærar og rektor.

Studentane skal utføre oppgåver i praksisperioden ut frå undervisningsplanen og delta på profesjonsseminar på høgskulen.

Obligatoriske aktiviteter
  • Ein kortare individuell fagtekst, skriftleg eller munnleg.
  • Ein større individuell fagtekst med drøfting av didaktiske perspektiv
  • Ta del i inntil tre nettseminar
  • Korte faglege innspel knytt til emne i pensum eller ved kvarandrevurdering av medstudentar si skriving, som spesifisert i undervisningsplanen.
  • 75 % obligatorisk frammøte til undervisning slik det går fram av undervisningsplanen. Studenten har sjølv ansvar for å bli registrert
Eksamen

Skuleeksamen på seks timar (6 timar)

Målform: Nynorsk

Prestasjonen blir vurdert med graderte bokstavkaraktar frå A-F, der E er lågaste ståkarakter.

Emnenavn på bokmål: 
Norsk 1, emne 2: Barnelitteratur og den vidare lese- og skriveopplæringa
Fakultet
Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Fagområde
Historisk-filosofiske fag
Studieprogram
Grunnskolelærarutdanning for trinn 1-7
Emnenivå
Foundation courses, level I (100-LN)