2MNK173-2 2MNK173-2 Norsk 1, emne 2: Barnelitteratur og den vidare lese- og skriveopplæringa
- Emnekode2MNK173-2
- Studiepoeng15
- Undervisningssemestre2027 Vår
- UndervisningsspråkNorsk
- UndervisningsstedHamar
- Forkunnskapskrav
Ingen
- Barnelitteratur, både skjønnlitteratur og sakprosa
- Litteraturdidaktikk
- Litterær analyse
- Den vidare leseopplæringen
- Språket som system: syntaks
- Den vidare skriveopplæringen
- Læremiddel og kartlegging på mellomtrinnet
Læringsutbytte
Ved bestått emne har studenten oppnådd følgjande læringsutbyte:
Studenten
- har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
- har kunnskap om eit utval skjønnlitterære tekstar i ulike sjangrar og medium, med vekt på litteratur for barn og unge
- har brei kunnskap om metoder i leseopplæringa på mellomtrinnet
- har brei kunnskap om metoder i skriveopplæringa på mellomtrinnet
- har kunnskap om kartleggingsprøver, nasjonale prøver
- har kunnskap om læremiddel for trinn 5–7, både digitale og andre
Studenten
- kan bruke kunnskap om kva som kjenneteiknar ulike tekstar og sjangrar i arbeid med munnlege, skriftlege og multimodale tekster i ulike medium
- meistrar skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
- kan bruke ulike metodar i den vidare leseopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan bruke ulike metodar i den vidare skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere elev- og klassesamtaler
- kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling for alle elevar
- kan kartlegge og vurdere lese- og skriveferdigheiter i den vidare lese- og skriveopplæringa og gi læringsfremjande respons til alle elevar
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel for trinn 5–7, digitale og andre
Studenten
- kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter og blir tekstkyndige språkbrukarar som kan delta aktivt i klasserommet og på andre sosiale arenaer
- kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale emne og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
- kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag
Undervisninga vert lagt opp i form av forelesingar, seminar, arbeid i grupper og individuelt. Aktiv deltaking i undervisninga og på høgskolens IKT-baserte studiestøttesystem er ein viktig del av studiet. Arbeidsformene er vidare spesifiserte i undervisningsplanen.
Praksis
Praksisstudiet er ein integrert del av faga som inngår i utdanninga. Alle fag i utdanninga har saman med praksisstudiet ansvar for at studentane utviklar ein identitet som lærar. Det skal vere ei nær kopling mellom innhald og arbeidsmåtar i lærarutdanningsfaga og praksisstudiet. Rettleiing og vurdering av studentar i praksisstudiet er eit felles ansvarsområde for faglærarane i grunnskulelærarutdanningane, praksislærar og rektor.
Studentane skal utføre oppgåver i praksisperioden ut frå undervisningsplanen og delta på profesjonsseminar på høgskulen.
- Ein kortare individuell fagtekst, skriftleg eller munnleg.
- Ein større individuell fagtekst med drøfting av didaktiske perspektiv
- Ta del i inntil tre nettseminar
- Korte faglege innspel knytt til emne i pensum eller ved kvarandrevurdering av medstudentar si skriving, som spesifisert i undervisningsplanen.
- 75 % obligatorisk frammøte til undervisning slik det går fram av undervisningsplanen. Studenten har sjølv ansvar for å bli registrert
Skuleeksamen på seks timar (6 timar)
Målform: Nynorsk
Prestasjonen blir vurdert med graderte bokstavkaraktar frå A-F, der E er lågaste ståkarakter.