KIUA2002 Applikasjon av kunstig intelligens/maskinlæring I

    • Emnekode
      KIUA2002
    • Studiepoeng
      15
    • Undervisningssemestre
      2027 Vår
    • Undervisningsspråk
      Norsk/Engelsk
    • Undervisningssted
      Hamar
Emnets innhold

Dette emnet gir en omfattende introduksjon til allment tilgjengelige, populære og nyttige AI- og ML-teknologier for generell bruk. Studentene vil lære praktisk anvendelse av disse teknologiene for generaliserte sammenhenger. Dette emnet gir også en forståelse av behovene til disse kontekstene der disse teknologiene kan brukes. Dette vil tillate studentene å kritisk vurdere relevansen av slike teknologier for slike sammenhenger. Studentene skal i tillegg fortsette å utvikle generelle ferdigheter i prosjektplanlegging og kunnskapsdeling.

Læringsutbytte

Ved bestått emne har studenten oppnådd følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten har:

  • Kunnskap om bruk av allment tilgjengelige, populære og nyttige AI- og ML-teknologier for generell bruk.
  • Kunnskap om behov som AI og ML-teknologier i generaliserte sammenhenger.
  • Kunnskap om slike AI- og ML-teknologiintegrasjonsutfordringer i generaliserte sammenhenger.
Ferdigheter

Studenten kan:

  • Forstå og kunne bruke allment tilgjengelige, populære og nyttige AI- og ML-teknologier for generell bruk.
  • Identifisere behov i generaliserte sammenhenger som kan dekkes ved hjelp av slike AI- og ML-teknologier
  • Bruk slike AI/ML-teknologier og -verktøy i generaliserte sammenhenger
  • Kritisk vurdere relevansen av slike AI/ML-teknologier og verktøy i generaliserte kontekster
Generell kompetanse

Studenten kan:

  • Bruk allment tilgjengelige, populære og nyttige AI/ML-teknologier for generelle formål for problemer i den virkelige verden
  • Kritisk vurdere relevansen av slike AI/ML-teknologier og verktøy i virkelige kontekster.
  • Arbeide i samarbeidsprosjekter gjennom ulike aktiviteter
Arbeids- og undervisningsformer

Emnet er gjennomført som en kombinasjon av forelesninger, praktiske øvelser, selvstudium og veiledning.

Obligatoriske aktiviteter
  • 2 individuelle obligatoriske arbeidskrav, krever fysisk tilstedeværelse
Eksamen
VurderingsordningKarakterskalaGruppe/individuellVarighetHjelpemidlerAndelKommentar
ECTS - A-F
Gruppe
  • Alle
  • Annet - skriv inn under kommentar
Eksamen
  • 1 prosjektbasert gruppeoppgave

 

Studenten kan velge hvilket språk som benyttes i egen gjennomføring av eksamen. Valg er bokmål, nynorsk eller engelsk.

Fakultet
Fakultet for film, TV og spill
Institutt
Institutt for spillutdanninger - Spillskolen
Fagområde
Matematisk-naturvitenskapelige fag/informatikk
Studieprogram
Bachelor i kunstig intelligens - utvikling og anvendelse
Emnenivå
Videregående emner, nivå II (200-LN)