64TB45B Energibruk i bygg - 2026 Haust

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Bygg
    • Studiepoeng
      10
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.1
    • Studiestad
      Førde
    • Studieprogram
      Bygg Førde
    • Startsemester
      2026 Haust

Om emnet

Vannbasert oppvarming og kjølesystem
Energivurdering av tekniske anlegg
Energioppfølging og ENØK

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om samanhengen mellom inneklima, helse, komfort og produksjon
  • har innsikt i samanhengen mellom energibruk, inneklima og kostnader i bygningar og korleis ENØK-tiltak kan påverke desse.
  • har kunnskap om fordelar og ulemper med dei vanlegaste energikjeldene og kva konsekvens val av energikjelde har for val av VVS-løysingar
  • har innsikt i prinsipp og metodar for energivurdering av tekniske anlegg
  • har kunnskap om korleis styringsprinsipp kan nyttast for å optimalisere energibruk og inneklima i bygg
  • har kunnskap om aktuelle prinsipp og metodar for å klimatisere bygg og kva innverknad val av VVS- løysing har på inneklima
  • har kunnskap om branntryggleik knytt til VVS-anlegg
  • har kunnskap om EOS (energioppfølgingsystem), energileiing, forvaltning, drift og vedlikehald av VVS-tekniske anlegg
  • har innsikt i kva betyding dagens krav til energieffektive bygningar har for VVS-bransjen

Ferdigheiter

Studenten:

  • kan foreslå og vurdere ENØK-tiltak og systemløysingar.
  • kan forklare framgangsmåte, bruk og tolking av termografering og tettleikskontroll som verktøy i energivurdering
  • kan planlegge og implementere styringsstrategiar som reduserer energibruk og optimaliserer drift av tekniske anlegg
  • kan vurdere energibruk i tekniske anlegg og peike ut mogelege tiltak for energieffektivisering
  • kan nytte metodar for energi- og miljøleiing og energioppfølgingssystem
  • kan kartleggje ein situasjon og vurdere, identifisere, planleggje og setje i verk ENØK-tiltak som optimaliserer energibruken, reduserer miljøbelastinga og sikrar tilfredsstillande inneklima i bygningar

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan bruke kunnskap og ferdigheiter til å foreslå heilskaplege løysingar for eit godt inneklima på ein berekraftig og økonomisk forsvarleg måte.
  • kan samarbeide med ulike faggrupper og delta tverrfagleg i arbeid med å utvikle energieffektive og berekraftige løysingar for tekniske anlegg og inneklima i bygg.

Arbeidsinnsats

Timeplanfesta timar er timane som ligg i timeplan på samlingar. Desse timane er på dagtid og følger samlingsplanen. Timeplan finn ein i InSchool.

Eigenstyrt aktivitet er arbeidet du som student bør legge ned utanom timane som er timeplanfesta. Dette inkluderer mellom anna arbeid med innleveringar, gruppearbeid og ekstratimar på kveldstid med lærar etter nærare avtale. I tillegg er det i desse timane sjølvstudium i form av førebuing til timar, lese fagstoff med meir.

Vurdering

Mappevurdering som inneheld:

·     fire skriftlege innleveringar

·     ein video

Karakteren vert sett etter ei heilskapleg vurdering av mappa

VurderingPraktisk infoAnnet
Vurderingsform
Mappevurdering
Karakterskala
A-F
Gruppering
Individuell

Arbeidsmengde

AktivitetAktivitetsdetaljerVarighetStudieformKommentar
Timeplanfesta timer
40 Tima(r)
Deltid
Eigenstyrt aktivitet
240 Tima(r)
Deltid

Obligatoriske læringsaktivitetar

Ingen

Litteratur- og utstyrsliste

NTNU og SINTEF. (u.d.). ENØK I BYGNINGER Effektiv energibruk. Gyldendal Undervisning.

SINTEF. (u.d.). Byggforskserien. Hentet fra https://www.byggforsk.no/byggforskserien

Zijdemans, D. (2014). Vannbaserte oppvarmings- og kjølesystemer. Skarland Press.

Emneansvarleg

Camilla Fresvik