64HS61E Relasjonelt arbeid - 2027 Vår

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiepoeng
      15
    • Studienivå
      Høgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.1
    • Studiestad
      Nordnes
    • Studieprogram
      Barn og unge si psykiske helse
    • Startsemester
      2027 Vår

Om emnet

Emnet kan takast som eit enkeltemne (15 stp) eller som del av full fagskulegrad (60 stp).

 

Dette emnet byggjer på teoretisk kunnskap frå emne 1 og fokuserer på praktisk relasjonsarbeid, kommunikasjon og meistring i arbeid med barn og unge som står i utfordrande livssituasjonar.
Studentane får trening i å anvende teori i praksis, til dømes i arbeid med åtferdsutfordringar, skulevegring og emosjonelle vanskar. Emnet legg vekt på fagleg refleksjon, personleg utvikling og etiske vurderingar i møte med barn, unge, føresette og kollegaer. Fagarbeidarar har behov for kunnskap og kompetanse i å hjelpa barn med ulike spesielle behov, inkludert emosjonelle, åtferdsmessige eller kognitive utfordringar. Kompetanse i å handtera utfordrande åtferd og konfliktar er avgjerande for å halda oppe eit positivt arbeidsmiljø, sikra kvalitetsomsorg og tryggja yrkesutøvarar.

Tema:

  • Generell kunnskap om barn og ungdom si utvikling
  • Relasjonskompetanse og kommunikasjon
  • Samarbeid med familiar og tverrfaglege aktørar
  • Utfordrande åtferd og skulevegring
  • Verktøy i relasjonsarbeid (TBO, PAS, mentalisering, tryggheitssirkelen)
  • Etiske refleksjonar i møte med barn og familiar
  • Observasjon, rettleiing og evaluering i praksis
  • Omsorgstrøttheit og emosjonelle belastning
  • Barn som pårørende
  • Korleis møte barn med nevroutviklingsforstyringar

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten...
• har kunnskap om relevant lovverk og styringsdokument
• har innsikt i førebygging av åtferdsvanskar og betydninga for sosial deltaking
• har kunnskap om brukarmedverknad og organisering av tilbod
• har kunnskap om etiske prinsipp og dilemma
• har kunnskap om verktøy og metodar for relasjonsbygging og kommunikasjon
• har kunnskap om tverrfagleg samarbeid og kompetanseutvikling i praksisfeltet

Ferdigheiter

Studenten...
• kan finne og anvende relevant fagstoff og lovverk
• kan anvende kunnskap om yrkesetiske prinsipp
• kan samhandle profesjonelt med barn, unge, føresette og samarbeidspartnarar
• kan nytte verktøy som tryggheitssirkelen, PAS, TBO og mentalisering i relasjonsarbeid
• kan tilpasse kommunikasjon til alder, kultur og behov hos barn og unge
• kan delta i tverrfaglege team og bidra til utvikling av heilskaplege tenester

Generell kompetanse

Studenten...
• kan utføre arbeidet fagleg og etisk forsvarleg
• har utvikla etisk grunnhaldning i yrkesutøvinga
• kan bidra til utvikling av tenester og kompetanse i praksisfeltet

Undervisningsformar og aktivitetar

Døme på arbeids- og undervisningsformer:

Ressursførelesning

Workshop

Ferdigheitstrening/simulering

Audiovisuell undervisning

Refleksjonsgrupper og gruppearbeid

Flipped-classroom

Praksisstudium

Oppgåver, sjølvstudium, eigeninnsats

Rettleiing

Forkunnskapskrav

Følgjer dei generelle opptakskrava for studiet Barn og unges psykiske helse.

Arbeidsinnsats

Timebelastninga for eit deltidsstudium om lag 400 timar per emne. Dette er basert på ei total arbeidsmengde på om lag 1600 timar for studiet (60 studiepoeng) over to år på deltid jf. § 2-2 Forskrift om akkreditering av og tilsyn med høyere yrkesfaglig utdanning (fagskoletilsynsforskriften) - Kapittel 2. Krav til fagskoleutdanning - Lovdata   Dette inkluderer all lærarstyrt rettleiing og digital undervisning, praksis, eksamensførebuing og berekna eigenarbeid for studentane.

Vurdering

Vurdering  

Utgangspunktet for all vurdering er dei fastsette læringsutbytta på overordna nivå og emnenivå. Studenten må ha gjennomført og fått godkjent alle obligatoriske læringsaktivitetar (OLA) for å få sluttvurdering i emnet. OLA fungerer som vilkår for vurdering, men inngår ikkje i vurderingsgrunnlaget, jf. forskrifta § 5-4.  

Emneplanen fastset kva obligatoriske læringsaktivitetar som gjeld i emnet, og kva vurderingsform som blir nytta. Godkjente obligatoriske læringsaktivitetar er gyldige i to semester etter godkjenninga, med mindre anna er fastsett. Sjå også forskrifta kapittel 6 om vurdering.  

 

Sluttvurdering  

Sluttvurderinga i kvart emne er bestått / ikkje bestått. For å oppnå vurderinga bestått må alle obligatoriske læringsaktivitetar (OLA) vere godkjende. Dersom ikkje alle OLA er godkjende, blir emnet vurdert til ikkje bestått, og studenten må gjennomføre heile emnet på nytt for å kunne oppnå bestått.  

   

Sluttkompetanse 

Fullført og bestått fagskuleutdanning på 60  studiepoeng gir vitnemål og ein fagskulegrad. Studentar som ikkje har fullført heile utdanninga, kan be om ein karakterutskrift som viser fullført og bestått emne.  

   

Vitnemålet vil innehalde

  • Emne som inngår i utdanninga.  

  • Omfang av emne og oppnådd vurdering  

  • Overordna læringsutbytte.  

  • Nivå i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk (NKR) 5.1 og kvalifikasjonen som er oppnådd.  

  • Karaktersystemet som blir brukt og talet på studiepoeng.  

  • Namn på utdanning og tittel på hovudprosjektet.  

Omgrepet Vocational Diploma (VD) brukast på vitnemålet for å sikre at det også kan nyttast internasjonalt. 

 

VurderingPraktisk infoAnnet
Vurderingsform
Ingen eksamen
Karakterskala
Bestått

Obligatoriske læringsaktivitetar

I dette emnet skal studenten gjennomføre følgjande obligatoriske læringsaktivitetar: 

 

Læringsaktivitetar

NamnKravKommentar
Læringsnotat
Individuell
Semester
Test deg sjølv-oppgåve
Individuell
Semester
Refleksjonsnotat
Individuell
Semester
Munnleg framlegg
Gruppe/Individuell
Semester

Litteratur- og utstyrsliste

Oppdatert litteratur- og utstyrsliste publiserast seinast 1. juni for haustsemesteret og 1. desember for vårsemesteret.

 

Obligatorisk litteratur

Eide, H., & Eide, T. (2017). Kommunikasjon i relasjoner: Personorientering, samhandling og etikk. Gyldendal.
ISBN: 9788205493148

Lefstad, K. T. (2024). Etikk og pedagogikk i møte med barn og unge: Ei praksisnær tilnærming. Fagbokforlaget.
ISBN: 9788245046274

Karlsdottir, R., Kvello, Ø., & Hybertsen, D. I. (2022). Grunnbok i pedagogisk psykologi. Fagbokforlaget.
ISBN: 9788245033632

Nordanger, D. Ø., & Braarud, H. C. (2017). Utviklingstraumer. Fagbokforlaget.
ISBN: 9788245006162

 

Tilrådd litteratur

Peters, N., & Juvelig, A. (2023). Forstå korleis det er inni meg når eg er ute av meg. Fagbokforlaget.
ISBN: 9788245039429

Dønnestad, E., & Steinkopf, H. (2024). Menneskemøteboka. Universitetsforlaget.

 

Digitale kjelder

RVTS Sør. (u.å.). Snakk med barn.
https://www.snakkemedbarn.no/

Helsedirektoratet. (u.å.). Pårørandeveilederen.
https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/parorendeveileder

 

Lover og forskrifter

Forvaltningslova – https://lovdata.no/lov/1967-02-10
Pasient- og brukarrettslova – https://lovdata.no/lov/1999-07-02-63

 

Emneansvarleg

Renate Westervik Alvestad