64HH83B Nedsatt funksjonsevne, rehabilitering og kvardagsmestring

  • Emnefakta

    • Fagområde
      Helsefag
    • Studiepoeng
      10
    • Studiestad
      Nordnes, Nettbasert studium
    • Studieprogram
      Rehabilitering, kvardagsmestring og velferdsteknologi
    • Startsemester
      2023 Haust

Om emnet

Tema i emne er:

  • Nedsatt funksjonsevne
  • Deltaking og inkludering
  • rehabilitering
  • kvardagsmestring og kvardagsrehabilitering

 

2a Nedsatt funksjonsevne

·         Konvensjon om rettighetane til menneskjer med nedsatt funksjonsevne

·         Forståing av funksjonshemming/nedsatt funksjonsevne i et historisk- og fremtidsretta perspektiv

·         Nedsatt funksjonsevne hos barn, unge, voksne og eldre, med fokus på overgangane

·         Nedsatt funksjonsevne av fysisk, sansemessig, miljømessig, kognitiv, psykisk og sosial karakter

·         Sammenhengen mellom samfunnsskapte barrierar og rehabiliteringsbehov

 

2b Deltaking og innkludering

·         Empowerment

·         Pasient- og bruker styring

·         Bruker- og pårørendemedvirkning

·         Samvalg

·         Inkludering og integrering

·         Ekskludering og diskriminering

·         Språklig og kulturell tilrettelegging.

·         Minoritetshelse ved nedsatt funksjonsevne og rehabilitering

 

2c Rehabilitering

·         Rehabilitering og habilitering i eit historisk- og framtidsretta perspektiv

·         Rehabilitering

·         Rehabiliteringspyramiden

·         Tverrfaglig og- flerfaglig samarbeid

·         Rehabiliteringsprosessen, 24/7

·         Systematisk kartlegging av ressurser og muligheter

·         Målsettings- og planarbeid, iverksetting av tiltak, evaluering og videre oppfølging

·         Rettleiingskompetanse

·         Enkle tekniske hjelpemidler fra NAV

2d Kverdagsmeistring og kvardagsrehabilitering

·         Tidleg innsats

·         Kva er viktig for deg? Initiativ og brukeransvar

·         Kvardagsmeistring

·         Kvardagsrehabilitering

·         Mestringsstrategier

·         Forebygga tap av snikende funksjonssvikt og nedsatt funksjonsevne

·         Kvardagsaktivitet og målretta bruk av trening

·        Aktiv omsorg og livskvalitet

Læringsutbytte

Kunnskap

Studenten:

 

  •          har kunnskap om nedsatt funksjonsevne, rehabilitering og kvardagsrehabilitering og om kva som fremma kvardagsmeistring og livskvalitet
  •          har kunnskap om rehabiliteringsprosessen og rettleiing
  •          har kunnskap om mestringsstrategier og kvardagsmeistring når personar opplever at helse og funksjonsevne blir endra
  •          ha kunnskap om migrasjonshelse og innvandrergruppers tilleggsutfordringar og barrierar ved nedsatt funksjonsevne og behov for rehabilitering og/eller kvardagsrehabilitering
  •          ha kunnskap av betydningen av «Kva er viktig for deg?» i rehabilitering
  •          har kunnskap om kartleggingsverktøy som blir brukt for å vurdere funksjonsnivå og ressurser hos brukarar med behov for rehabilitering og/eller kvardagsrehabilitering
  •          har innsikt i lover og forskrifter knytta til rehabiliteringsprosessen og konvensjonen om rettighetane til mennesker med nedsatt funksjonsevne
  •          har kunnskap om betydningen av medverknad og innkludering for brukara med nedsatt funksjonsevne
  •          har kunnskap om betydning av rehabilitering og kvardagsrehabilitering i eit samfunns- og livsløpsperspektiv
  •          har kunnskap om enkle, tekniske hjelpemidler for å ivareta egenmeistring

 

Ferdigheter

Studenten:

  •          kan anvende kunnskap om rehabilitering og hverdagsrehabilitering til å rettleie brukara med nedsatt funksjonsevne om kvardagsmeistring
  •         kan anvende kunnskap om innvandrergruppers tilleggsutfordringer og barrierer ved nedsatt funksjonsevne og behov for rehabilitering
  •         kan anvende kartleggingsverktøy til å kartlegge og rapportere om tilstand, ressurser og behov for tiltak knytta til funksjonsnivå, rehabilitering og kvardagsrehabilitering

Generell kompetanse

Studenten:

  •          har innsikt i korleis det er å få nedsatt funksjonsevne, og korleis det er å leve med fysiske, psykiske, sosiale og kognitive følgjetilstander
  •          ha innsikt i aldersovergangene i rehabilitering
  •          har forståing av nedsatt funksjonsevne i et samfunnsperspektiv
  •          har innsikt i FN- konvensjon om rettighetar til menneskjer med nedsatt funksjonsevne
  •          har utvikla ein etisk grunnhaldning i møte med menneskjer med nedsatt funksjonsevne

Undervisningsformer og aktivitet

         Stadsbasert undervisning eller nettsamlingar

  •          Presentasjon av gruppearbeid
  •          Lesing av fagstoff på læringsplattform
  •          Relevant informasjonsinnhenting på internett
  •          Faglege diskusjonar
  •          Rollespel
  •          Refleksjon
  •          Ekskursjonar og eksterne forelesara
  •          Fagleg oppgåver og ev. vidareutvikling
  •          Individuelle læringsnotat
  •          Rettleiing

Vurdering

·         Vurdering av faglege oppgåver og læringsnotat

Munnleg/skriftleg tilbakemeldingar, rettleiingar og vurdering frå faglærar

Mappevurdering av obligatoriske faglege oppgåver og læringsnotat. Vurdering av faglærarane: Godkjent/ikkje godkjent

Arbeidsmengde

AktivitetVarighetStudieform
Undervisning
54 Time(r)
Asynkron undervisning
111 Time(r)
Sjølvstudium
117 Time(r)

Arbeidskrav

·         3 læringsnotat.

·         1 individuelt fagleg oppgåve.

·         1 gruppeoppgåve, med framlegg

Fagressursar

Fagressurser emne 2: Nedsatt funksjonsevne, rehabilitering og kvardagsmestring

 

Normann. T, Sandvin. J. T, Thommesen. H (2013) Om rehabilitering. Helhetlig, koordinert og individuelt tilpasset. Oslo. ISBN: 9788244621649 

Slettebø, Å og Solvang, P.K (2012) Rehabilitering. Oslo: Gyldendal Norsk Forlag AS. ISBN: 9788205419414

Tuntland, Hanne og Nils Erik Ness (2014): Hverdagsrehabilitering, Gyldendal Akademisk ISBN: 9788205458864

Tveiten, S. (2019) Veiledning – meir enn ord 4 utgave. Fagbokforlaget ISBN: 9788245028515

 

Nettressurser:

Aldring og helse: https://www.aldringoghelse.no/

Helsedirektoratet (2017): Veileder om rehabilitering, habilitering, individuell plan og koordinator:  https://oslo-universitetssykehus.no/Documents/Samhandling/Rehabilitering...

Helsedirektoratet (2015) Veileder til barn og unge med habiliteringsbehov: https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/barn-og-unge-med-habilitering...

Aktiv omsorg: Utviklingssenter for sykehjem- og hjemmetjenesten: http://www.utviklingssenter.no

Covid -19. (2022): https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/Senf%C3%B8lger-og... 2

Konvensjon om rettigheter til mennesker med nedsatt funksjonhemming:https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/sla/funk/konvensjon_w...

Lov om behandling av personopplysninger (Personopplysningsloven)

Lov om helsepersonell m.v. (Helsepersonelloven)

Lov om helseregistre og behandling av helseopplysninger (Helseregisterloven).

Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. (Helse- og omsorgstjenesteloven)

Lov om pasient- og brukerretigheter (Pasient- og brukerrettighetsloven)

Lungerehabilitering. (2022): https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/kols/lungerehabilitering...

Nasjonalt kompetansesenter for læring og mestring: https://mestring.no/hva-er-laering-og-mestring/

St. meld. nr. 15 (2017 –2018) Leva hele livet

Studie har også andre nettressursar som fagartikler, forskningsrapporter, lovar, forskriftar, offentlige dokument,  mm. på læringsplattforma.

 

Tilleggslitteratur:

Bufdir: Artikkel 19. Rett til et selvstendig liv og til å være en del av samfunnet (for mennesker med nedsatt funkjsonsevne) https://ny.bufdir.no/fagstotte/produkter/crpd/#heading-contentlink-7871

FN`s verdenserklæring om menneskerettigheter: https://www.fn.no/om-fn/avtaler/menneskerettigheter/fns-verdenserklaerin...

Helsedirektoratet. Barn og unge med habiliteringsbehov: https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/barn-og-unge-med-habilitering...

 

Alle studieprogram som bruker dette emnet

Emneansvarlig

Inger Elen Mælingen
Marianne Moberg