64HH47I Målretta miljøbehandling og personsentrert omsorg - 2027 Vår
Emnefakta
- FagområdeHelsefag
- Studiepoeng7,5
- StudienivåHøgare yrkesfagleg utdanning, nivå 5.1
- StudiestadNordnes
- StudieprogramDemensomsorg og psykisk helsearbeid til eldre
- Startsemester2027 Vår
Om emnet
Dette emnet gir studentane høve til å omsetje kunnskap om personsentrert omsorg og målretta miljøbehandling til eit konkret utviklingsarbeid på eigen arbeidsplass, eller i ei arbeidsplassliknande ordning som fagskulen legg til rette. Gjennom rettleiing, fagleg refleksjon og aktiv deltaking skal studentane utvikle, prøve ut og evaluere tiltak som styrkjer kvaliteten i tenesta og pasienten si oppleving av meistring og tryggleik.
Emnet kan takast som eit enkeltståande emne, eller inngå som eitt av dei fire emna i fagskuleutdanninga i demensomsorg og psykisk helsearbeid for eldre.
Tema:
- Planlegging av målretta miljøarbeid
- Utviklingsarbeid i eigen arbeidskontekst
- Kartlegging og informasjonsinnhenting
- Metodar og verktøy for miljøbehandling i praksis
- Personsentrert omsorg i konkrete situasjonar
- Tiltaksplanlegging og gjennomføring
- Evaluering av miljøtiltak og utviklingsarbeid
- Dokumentasjon og fagleg refleksjon
- Møte- og samarbeidsleiing i tverrfaglege prosessar
- Samarbeid med pårørande
- Etiske vurderingar i praktisk miljøarbeid
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten har:
- innsikt i nasjonale råd og rettleiarar
- kunnskap om tilrettelegging av psykososialt og fysisk miljø
- kunnskap om miljøbehandling og personsentrert omsorg
- kunnskap om samhandling med pårørande
- kunnskap om spesifikke miljøtiltak
- kjennskap til ulike kartleggingsverktøy
Ferdigheiter
Studenten kan:
- nytta kommunikasjonsteknikkar som fremmar godt samarbeid med pasientar, pårørande, kollegaer og frivillige
- nytta relevante metodar for observasjon og kartlegging
- gjera tiltak for å tilretteleggja det fysiske miljøet i avdelinga i samarbeid med kollegaer
- leia samarbeidsmøter kring den enkelte pasient
- utarbeida tiltaksplanar med utgangspunkt i dei grunnleggjande psykologiske behova, personsentrert omsorg, der trivsel, meistring og det at pasienten kjenner seg trygg står sentralt
- samarbeida med pårørande og innhenta relevant informasjon om pasienten
Generell kompetanse
Studenten:
- har ei etisk grunnhaldning i utøving av personsentrert omsorg som byggjer på brukarmedverknad, respekt for personens integritet og fagleg forsvarlegheit
- syner respekt for at eldre med psykiske lidingar/problem og eldre med kognitiv svikt kan nytta sine ressursar og oppleva meistring
- kan vidareutvikla miljøbehandling på eigen arbeidsplass i samarbeid med kollegaer, andre faggrupper, pårørande og frivillige
- kan dela kunnskap om personsentrert omsorg gjennom refleksjon med kollegaer på eigen arbeidsplass
Undervisningsformar og aktivitetar
Undervisninga i dette emnet er studentaktiv og knytt til utviklingsarbeidet studenten gjennomfører på eigen arbeidsplass eller i ei arbeidsplassliknande ordning. Studentane arbeider med fagstoffet gjennom førebuingar, refleksjon og rettleiing, og gjennom praktiske oppgåver som er direkte relevante for utviklingsarbeidet. Studentane får rettleiing på dei obligatoriske læringsaktivitetane som inngår i emnet, og refleksjon knytt til eigen praksis og utviklingsarbeidet er ein sentral del av læringsprosessen. Undervisninga skjer gjennom ei kombinasjon av digital undervisning, fagleg rettleiing og eventuelle samlingsbaserte aktivitetar tilpassa behovet i utviklingsarbeidet.
Forkunnskapskrav
Det er ingen forkunnskapskrav utover dei ordinære opptakskrava til fagskuleutdanning. Emna kan takast enkeltvis utan krav til rekkjefølgje.
Arbeidsinnsats
I emne fire skal studenten gjennomføre eit utviklingsarbeid på eigen arbeidsplass. Emne gir 7,5 studiepoeng som utgjer om lag 230 timar arbeid, fordelte slik:
Vurdering
Utgangspunktet for all vurdering er dei fastsette læringsutbytta på overordna nivå og emnenivå. Studenten må ha gjennomført og fått godkjent alle obligatoriske læringsaktivitetar (OLA) for å få sluttvurdering i emnet. OLA fungerer som vilkår for vurdering, men inngår ikkje i vurderingsgrunnlaget, jf. forskrifta § 5-4.
Emneplanen fastset kva obligatoriske læringsaktivitetar som gjeld i emnet, og kva vurderingsform som blir nytta. Godkjente obligatoriske læringsaktivitetar er gyldige i to semester etter godkjenninga, med mindre anna er fastsett. Sjå også forskrifta kapittel 6 om vurdering.
Sluttvurdering
Sluttvurderinga i kvart emne er bestått/ikkje bestått. For å oppnå vurderinga bestått må alle obligatoriske læringsaktivitetar (OLA) vere godkjende. Dersom ikkje alle OLA er godkjende, blir emnet vurdert til ikkje bestått, og studenten må gjennomføre heile emnet på nytt for å kunne oppnå bestått.
Sluttkompetanse
Fullført og bestått fagskuleutdanning på 30 studiepoeng gir vitnemål og ein fagskuleutdanning). Studentar som ikkje har fullført heile utdanninga, kan be om ein karakterutskrift som viser fullført og bestått emne.
Vitnemålet vil innehalde
-
Emne som inngår i utdanninga.
-
Omfang av emne og oppnådd vurdering
-
Overordna læringsutbytte.
-
Nivå i Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk (NKR) 5.1 og kvalifikasjonen som er oppnådd.
-
Karaktersystemet som blir brukt og talet på studiepoeng.
-
Namn på utdanning og tittel på hovudprosjektet.
Omgrepet Vocational Diploma (VD) brukast på vitnemålet for å sikre at det også kan nyttast internasjonalt.
| Vurdering | Praktisk info | Annet |
|---|---|---|
Vurderingsform Ingen eksamen Karakterskala Bestått |
Arbeidsmengde
| Aktivitet | Aktivitetsdetaljer | Varighet | Studieform | Kommentar |
|---|---|---|---|---|
Eigenstyrt aktivitet | 210 Tima(r) | Deltid | Utviklingsarbeid på eigen arbeidsplass | |
Rettleiing | 15 Tima(r) | Deltid | Individuell / Gruppe | |
Asynkron undervisning | 5 Tima(r) | Deltid |
Obligatoriske læringsaktivitetar
I dette emnet skal studenten gjennomføre følgjande obligatoriske læringsaktivitetar:
Læringsaktivitetar
| Namn | Krav | Kommentar |
|---|---|---|
Refleksjonsnotat Individuell | ||
Refleksjonsnotat Individuell | ||
Munnleg framlegg Gruppe/Individuell | ||
Skriftleg rapportinnlevering Gruppe/Individuell |
Litteratur- og utstyrsliste
| ISBN | Litteratur | Pensum |
|
| VIPS-manualen for institusjon eller for tjenester i hjemmet | Ca 50 s |
|
| Strukturert miljøbehandling i demensomsorgen (2015) https://butikk.aldringoghelse.no/demens/strukturert-miljobehandling-i-demensomsorgen |
|
|
| Strandli, E.H.Ø (2020) Dagaktivitetstilbud for personer med demens. Forlag aldring og helse |
|
|
| Strandli, E.H.A. (2016) Inn på tunet. Dagaktivitetstilbud tilrettelagt for personer med demens. Oslo: Forlaget aldring og helse https://butikk.aldringoghelse.no/file/digitalarkiv-nettbutikk/innpatunet2018_1_triawaq.pdf |
|
|
|
| |
|
| QUALID Livskvalitet ved langtkommen demens - registreringsskjema |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
|
|
| Tilleggslitteratur |
|
|
|
| |
|
| Nettressursar |
|
|
| Musikkbasert miljøbehandling: https://www.utviklingssenter.no/malrettet-miljobehandling/musikk-og-sang-en-vei-til-trygghet-og-samspill |
|